-
deniz yıldızı Beta Balığı Forumu forumunda Beta yüzgeç erimesi konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Beta balığımın yüzgeçleri eriyor. Sebebi ne olabilir? Eriyen kuyruğu tekrar iyileşir mi, yoksa böyle mi kalır?
-
moss Canlı Doğuranlar Forumu forumunda Moli balığı üretimi konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Moli balıklarının üretimi kolaydır. Neticede canlı doğuranlardandır. Yine de birçok kimse yavru molileri yaşatmakta sıkıntı yaşar. Bu sıkıntı çoğu zaman yavruların karma akvaryumda yetiştirilmesinden kaynaklanır. Bir başka sebebi molilerin yavruluğa sığmayacak kadar büyük olmasıdır.
Moli üretimindeki en iyi yöntem aslında en basit olanıdır. Suyu…[Devamını oku]
-
moss Canlı Doğuranlar Forumu forumunda Moli balığı üretimi konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Moli balıklarının üretimi kolaydır. Neticede canlı doğuranlardandır. Yine de birçok kimse yavru molileri yaşatmakta sıkıntı yaşar. Bu sıkıntı çoğu zaman yavruların karma akvaryumda yetiştirilmesinden kaynaklanır. Bir başka sebebi molilerin yavruluğa sığmayacak kadar büyük olmasıdır.
Moli üretimindeki en iyi yöntem aslında en basit olanıdır. Suyu…[Devamını oku]
-
ercüment Canlı Doğuranlar Forumu forumunda Moli balığı üretimi konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Karma canlı doğuran akvaryumu kurdum ve balıklarımın üremesini bekledim. Moli balığım henüz yavru verdi ama sadece birkaç tane. Çok az değil mi? Üremeleri konusunda yanlış bir şeyler yapmış olabilirim. Moli balığı üretimi nasıl olur?
-
minnik yeni bir yazı yazdı 9 yıl 3 ay önce
Banggai olarak da bilinen kaudern kardinal balığı; ilginç vücut yapısı, gümüş renkli vücudu, vücudundaki dikine siyah çizgileri ve yüzgeçlerinde daha belirgin olan beyaz benekleri sayesinde göz alıcı güzelliğe […]

-
minnik yeni bir yazı yazdı 9 yıl 3 ay önce
Melek balığı zarif ve güzel görünümlü bir balıktır. Bu sebeple akvaryum severler tarafından çokça tercih edilir. Ancak bakımı çok kolay değildir. İhtiyaçları bilinmezse bakımında sıkıntılar yaşanabilir. […]

-
minnik yeni bir yazı yazdı 9 yıl 3 ay önce
Hayalet kedibalığı ya da buz balığı olarak da bilinen cam kedibalığı, saydam vücudu sayesinde benzersiz bir görünüme sahiptir. Yaşayan bir iskelete benzeyen bu balığın, gaz kesesi ve omurgası dahil tüm iç orga […]

-
minnik yeni bir yazı yazdı 9 yıl 3 ay önce
Bugünkü blog yazımızda beta balığı nasıl beslenir, cinsiyet ayrımı nasıl yapılır, bakımı nasıl olur, hangi balıklarla yaşar, ne yer, ömrü kaç senedir gibi sorularınıza cevap bulacaksınız. Kendi tecrübelerinizi pa […]

-
ozgur Yeni Başlayanlar Forumu forumunda Balık Kepçesinin Kullanımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Akvaryum balıklarını kepçe ile yakalamak en iyi tecrübe ederek öğrenilir. Ancak bazı püf noktalarından bahsedebilirim.
Öncelikle bilmeniz gereken kepçeyi yavaşça hareket ettirmektir. Böylece balığınızı ürkütüp kaçırmamış olursunuz. Tabi kepçenin oluşturduğu dalgalar da balığın kaçmasını kolaylaştırır. Balığı ne zaman kepçenin içine alırsan…[Devamını oku]
-
ozgur Yeni Başlayanlar Forumu forumunda Balık Kepçesinin Kullanımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Akvaryum balıklarını kepçe ile yakalamak en iyi tecrübe ederek öğrenilir. Ancak bazı püf noktalarından bahsedebilirim.
Öncelikle bilmeniz gereken kepçeyi yavaşça hareket ettirmektir. Böylece balığınızı ürkütüp kaçırmamış olursunuz. Tabi kepçenin oluşturduğu dalgalar da balığın kaçmasını kolaylaştırır. Balığı ne zaman kepçenin içine alırsan…[Devamını oku]
-
ozgur Yeni Başlayanlar Forumu forumunda Balık Kepçesinin Kullanımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Sayın deniz yıldızı, tabiki balık kepçesi kullanmak zorunda değilsiniz. Ancak balık kepçesi kullanmak işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Ayrıca bazı balıklar yapısı gereği kepçe ile yakalanamazlar. Bu balıkları bir kab ile yakalamak daha doğrudur.
Balık kepçesi kullanmak çok kolay gibi gözüksede aslında gözüktüğü kadar kolay değildi…[Devamını oku]
-
deniz yıldızı Tuzlu Su Akvaryumu Ekipmanları forumunda Balık Kepçesinin Kullanımı konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Balık kepçesi kullanımı nasıl oluyor? Kepçeyi hızlı hareket ettirsem olmuyor, balığa yavaş yavaş yaklaştırsam olmuyor. Bu kepçeyi nasıl kullanıcam?
-
deniz yıldızı Tuzlu Su Akvaryumu Ekipmanları forumunda Balık Kepçesinin Kullanımı konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Balık kepçesi kullanmak zorundamıyım? Onun yerine evde bulunan bir plastik kab kullansam olmazmı?
-
Esenyurt Akvaryum Beta Balığı Forumu forumunda Beta Balığı Bakımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Betanın doğal yaşam alanı Tayland’daki sığ pirinç tarlalarıdır. Doğal ortamında suyun sığ oluşu betanın bir kavanozda mutlu olabileceğini düşündürmesin. Burada su sığdır ama pirinç tarlaları oldukça geniş alanlara yayılır. Bir erkek beta balığı için minimum akvaryum büyüklüğü 20 litredir.
İdeal akvaryum sıcaklığı 25 ile 27 santigrat derecele…[Devamını oku]
-
ozgur Lepistes Forumu forumunda Yavru Lepisteslerin Bakımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Lepistes yavrularının bakımı diğer bir çok türe göre daha kolaydır. Akvaryumunuzda uygun şartları sağlayın. Suda hiç amonyak ve nitrit olmadığına emin olun. Nitratı da kontrol altında tutun. Suda en fazla 10 ppm, yani milyonda 10, oranında nitrat olsun. Bu şartları sağlayabilmek için amonyak, nitrit ve nitrat test aleti edinin. Unutmayın akvar…[Devamını oku]
-
liseli Lepistes Forumu forumunda Yavru Lepisteslerin Bakımı konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Selamlar, lepisteslerimin bir kısmı hamile. Karınlarında siyah bir nokta belirdi ve sanırım yavrulayacaklar. Yavru lepisteslerin bakımı hakkında bilgi verirmisiniz?
-
ozgur Beta Balığı Forumu forumunda Beta Balığı Bakımı konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Betalar dikkat çekici renkleri ve uzun yüzgeçleri ile bir çok akvaristin gözdesidir. Düzenli bakım gösterildiği takdirde birkaç sene yaşayabilirler. Size betalarla ilgili bildiğim bazı detaylardan bahsedebilirim.
- Betalar düzenli bakım isterler. Bu yüzden kendinize bir program oluşturun.
- Pul yemlerin yerine granül yemleri tercih ederler.
…
-
deniz yıldızı Beta Balığı Forumu forumunda Beta Balığı Bakımı konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Betalar hakkında bilgi verirmisiniz, bakımı nasıl olmalıdır, nelere dikkat edilmelidir?
-
ozgur Yeni Başlayanlar Forumu forumunda Karantina akvaryumu gerekli mi? konusunu yanıtladı 9 yıl 3 ay önce
Balıkların sağlıklı görünmesi hastalık taşımadıklarının garantisini vermez. Belki de alacağınız balığın bağışıklık sistemi güçlüdür ve parazitleri taşıdığı halde hasta değildir. Böyle bir balık taşıdığı hastalığı akvaryumunuza getirir. O halde yeni alınan her şeyin – dekorlar ve bitkiler de dahil – bir süre karantinada bekletilmesinde fayda vardır…[Devamını oku]
-
crazy Yeni Başlayanlar Forumu forumunda Karantina akvaryumu gerekli mi? konusunu başlattı 9 yıl 3 ay önce
Akvaryumuma yeni balıklar eklemek istiyorum. Karantina akvaryumu kullanmam gerekli mi? Yeni aldığım balıklar sağlıklı görünüyorsa karantina akvaryumuna gerek var mı?
- Daha fazla yükle